Geografia Wiki
Advertisement
Geografia Wiki

Saint Lucia – państwo w Ameryce Środkowej na Morzu Karaibskim, na wyspie o tej samej nazwie należącej do archipelagu Wysp Nawietrznych, części Małych Antyli.

Wyspa górzysta (wys. do 950 m), pochodzenia wulkanicznego — w zachodniej części wyspy kaldera wulkanu Qualibou (wys. 777 m), Ostatnia erupcja 1766 rok. Wzdłuż wybrzeża występują rafy koralowe. Klimat równikowy wilgotny. Latem i jesienią silne cyklony. Gorące źródła mineralne.

Roślinność wyspy jest dobrze zachowana i w znacznym stopniu jest ona pierwotna. Lasy zajmują około 15% powierzchni kraju i są to lasy tropikalne porastające wilgotne stoki gór. Do głównych gatunków należą mahonie, hibiskusy i sosnowate. Występują  także storczyki, jaśmin i wiele gatunków roślin kwietnych. Fauna jest neotropikalna, świat zwierząt reprezentuje drobna zwierzyna, do przedstawicieli ssaków należą głównie gryzonie, a w lasach małpy. W górach występują nietoperze, liczne gady, głównie jaszczurki i żółwie, a na wybrzeżu różne gatunki skorupiaków. Świat ptaków bogaty jest w gatunki morskie.

Mapa

Wczytywanie mapy…

Europa.png
Państwa Ameryki Północnej

Antigua i BarbudaBahamyBarbadosBelizeDominikaDominikanaGrenadaGwatemalaHaitiHondurasJamajkaKanadaKostarykaKubaMeksykNikaraguaPanamaSaint Kitts i NevisSaint LuciaSaint Vincent i GrenadynySalwadorStany Zjednoczone

Advertisement