FANDOM

Nuvola apps kate

To jest jedynie zalążek artykułu. Jeśli wiesz coś więcej na ten temat, uzupełnij go.

Hiszpan

Hiszpania - państwo w Europie Zachodniej sąsiadujące z Andorą, Francją oraz z Portugalią, liczące 505 954 kilometrów kwadratowych powierzchni. Kraj zamieszkuje 38 960 000 mieszkańców. Stolicą państwa jest Madryt. W przeszłości było to mocarstwo kolonialne. Większość terenów Hiszpanii stanowią wyżyny oraz góry. W Hiszpanii mało jest opadów. Ludność posługuje się językiem hiszpańskim, ale w użyciu są także baskijski, kataloński i galicki. Uprawia się winną latorośl, oliwki, figi, pomarańcze, brzoskwinię, migdałowce, buraki cukrowe, pszenicę i warzywa. Wydobywa się żelazo, rtęć i węgiel. Duże dochody przynosi turystyka. Hiszpanie cechuje największe bezrobocie wśród krajów Unii Europejskiej (21%). 40% Hiszpanów przed trzydziestym rokiem życia jest bezrobotnych.

Obecnie Hiszpania za zgodą Komisji Europejskiej wprowadziła tymczasowy zakaz pracy dla Rumunów. Zakaz będzie obowiązywał do 31 grudnia 2012 roku. To pierwszy taki zakaz w UE. Przepis nie obowiązuje obywateli Rumunii, który już wcześniej pracowali.

Transport

Kolej

Kraj ten posiada 2056 km szybkiej kolei (3 miejsce na świecie po Chinach i Japonii; dane z lipca 2011 roku).

Mapa

Wczytywanie mapy…

Europa
Państwa Europy

AlbaniaAndoraAustriaBelgiaBiałoruśBośnia i HercegowinaBułgariaChorwacjaCzarnogóraCzechyDaniaEstoniaFinlandiaFrancjaGrecjaHiszpaniaHolandiaIrlandiaIslandiaKazachstanLiechtensteinLitwaLuksemburgŁotwaMacedoniaMaltaMołdawiaMonakoNiemcyNorwegiaPolskaPortugaliaRosjaRumuniaSan MarinoSerbiaSłowacjaSłoweniaSzwajcariaSzwecjaTurcjaUkrainaWatykanWęgryWielka BrytaniaWłochy